To już drugi post na moim blogu, poprzedni był o sprawach organizacyjnych oraz przedstawiłem kilka według mnie najważniejszych pojęć dotyczących motoryzacji.
Ten post natomiast dedykuję przeglądowi zero tzw.”zerówka”, wykonywanemu po zakupie nowego samochodu z salonu (w moim przypadku to samochody OPEL).
Zastanawialiście się kiedyś po zakupie nowego samochodu co się z nim dzieje, nim trafi w Wasze ręce? Jeżeli nie, to w tym poście postaram się Wam przekazać czynności, które są wykonywane zanim pojazd trafi w ręce odbiorcy.
Co to jest przegląd zerowy? Jest to czynność wykonywana przez mechanika w autoryzowanym stacja obsługi pojazdów „ASO”, polegająca na przygotowaniu samochodu dla klienta, który zakupił nowy samochód w salonie.
Zacznijmy zatem od początku... Otrzymujemy zlecenie z biura, które mówi nam, że w danym pojeździe musimy wykonać przegląd zero, gdyż klient na dniach będzie odbierać samochód.
Paczka z samochodu |
Następnie odszukujemy samochód z
placu po numerze VIN (numer identyfikacyjny pojazdu) znajdującego
się zazwyczaj w nowych samochodach u dołu szyby przedniej i
wprowadzamy go na warsztat oraz ustawiamy na podnośniku.
Udajemy się ze zleceniem do magazynu po odbiór akcesoriów (taka procedura jest w miejscu gdzie mam praktyki), które zażyczył sobie nabywca oraz płyn chłodniczy, przysługujący każdemu samochodowi i ramki na tablice rejestracyjne.
Po odebraniu wszystkich zabawek z magazynu, udajemy się do samochodu aby wyjąć zapakowane rzeczy, dostarczone wraz z autem przez producenta. W torbie znajdziemy takie rzeczy jak książka serwisowa, antena do radia, kapselki do śrub na koła, wkręty do montażu ramek tablic oraz w przypadku felg aluminiowych dekielki zakrywające dostęp do łożyska piasty.
Udajemy się ze zleceniem do magazynu po odbiór akcesoriów (taka procedura jest w miejscu gdzie mam praktyki), które zażyczył sobie nabywca oraz płyn chłodniczy, przysługujący każdemu samochodowi i ramki na tablice rejestracyjne.
Po odebraniu wszystkich zabawek z magazynu, udajemy się do samochodu aby wyjąć zapakowane rzeczy, dostarczone wraz z autem przez producenta. W torbie znajdziemy takie rzeczy jak książka serwisowa, antena do radia, kapselki do śrub na koła, wkręty do montażu ramek tablic oraz w przypadku felg aluminiowych dekielki zakrywające dostęp do łożyska piasty.
Kolejnym dość ważnym punktem jest sprawdzenie stanu akumulatora (przy użyciu testera akumulatora), a w przypadku wyniku wskazującego na naładowanie akumulatora, podłączamy prostownik pamiętając o dobraniu poprawnych parametrów do ładowanego akumulatora.
W międzyczasie sprawdzamy ciśnienie w ogumieniu, które powinno być odpowiednie do zaleceń producenta danej marki (dane dotyczące napompowania kół znajdziemy w klapce wlewu paliwa lub po otworzeniu drzwi przednich na słupku), jeżeli jest zbyt niskie ciśnienie pompujemy do danej wartości, lub jeżeli jest za dużo to upuszczamy powietrza do wartości wskazanej na naklejce.
Musimy jeszcze zaprogramować radio oraz ustawić datę i godzinę w kokpicie oraz co najważniejsze włączyć wszystkie systemy, które są wyłączone na czas testów na torze testowym.
Programowanie radia |
Po powyższych
czynnościach pozostaje nam założenie kapselków lub kołpaków na
koła oraz w przypadku felg aluminiowych dekielków ze znaczkiem
producenta, przykręcenie ramek tablicy rejestracyjnej, uzupełnienie
płynu do spryskiwaczy, oraz ponowny test akumulatora.
Montaż dekielków |
Sprawdzamy jeszcze wnętrze samochodu, czy nie posiada żadnych skaz powstałych podczas montażu oraz poprawność działania przycisków/nawiewów. Na zewnątrz pojazdu dokonujemy organoleptycznych oględzin pojazdu.
Na samym końcu pozostaje nam papierkowa robota w postaci opisania na zleceniu prac wykonanych przy samochodzie, schowanie pozostałych akcesoriów do auta i naklejenie naklejki na szybę w tylnych drzwiach.
Na temat przeglądu zero wykonywanego w
autoryzowanym salonie OPEL to byłoby tyle, kolejny post niebawem!
;).
PS: Czekam na Wasze komentarze, porady oraz pytania, które możecie kierować przez formularz dostępny na blogu lub w polu komentarzy pod danym postem!! ;)
DO ZOBACZENIA! :-)
PS: Czekam na Wasze komentarze, porady oraz pytania, które możecie kierować przez formularz dostępny na blogu lub w polu komentarzy pod danym postem!! ;)
DO ZOBACZENIA! :-)
masz może wiedzę jak to wygląda w przypadku innych producentów??
OdpowiedzUsuńWiedzy jako takiej nie mam dotyczącej przeglądu zerowego u innych producentów, jednakże wydaje mi się, że takowy przegląd jest przeprowadzany w każdym koncernie z racji tego, że dostajemy potem papiery potrzebne do rejestracji pojazdu w wydziale komunikacji, więc sprawę przeglądu zero bierze na siebie koncern w razie, gdyby cos się stało.
OdpowiedzUsuńWeźmy chociażby na przykład rejestrację przyczepy, którą sami zrobiliśmy, tzw. pojazd typu SAM. Tylko, że wtedy my sami udajemy się na stację kontroli pojazdów i diagnosta sprawdza konstrukcję przyczepy i wyznacza DMC oraz ładowność pojazdu, sprawdza oświetlenie itp, po czym wystawia zaświadczenie, z którym udajemy się do wydziału komunikacji w celu rejestracji pojazdu ;).
Pozdrawiam ;)
Witam .
OdpowiedzUsuńDawno nikt tutaj nie pisał ale zawsze ktoś może zajrzeć. :)
Trafiłem tutaj ponieważ rozpoczynam pracę na stanowisku mechanik. Do moich obowiązków będzie należeć wykonanie PDI pojazdów marki Volkswagen.
Muszę przyznać, że w przypadku tej marki, przegląd zerowy jest zdecydowanie obszerniejszy.
Oprócz czynności opisanych w tekście powyżej jest jeszcze coś takiego mycie pojazdu, odkurzanie wnętrza, kontrola wzrokowa podwozia pod kątem uszkodzeń, kontrola podzespołów pod kątem wycieków. W szczególności kontrola układu hamulcowego. Koła "dociągamy" dynamometrem! Kontrolujemy działanie oświetlenia, pilotów, szyb (programujemy). Podłączamy pod komputer, logujemy się w systemie i zdejmujemy blokady fabryczne. Sprawdzamy stan oleju w silniku.
Czasem konieczne jest domontowanie akcesoriów takich jak : hak, fartuchy ochronne (chlapacze), dywaniki ,gaśnica, czasem zmieniamy ogumienie lub dokładamy felgi i opony. Czasem instalujemy dodatkowe opcje wywyposażenia wnętrza oraz oprogramowanie .
Odklejamy nalepki i folie ochronne.
Jak widać jest tego sporo...
Ogólnie PDI to jest w większości kontrola i przygotowanie do drogi.
Wszystkie czynności wykonujemy według listy.
Pozdrawiam :)
Aha, dobrze wiedzieć jak to wygląda dokładnie. Szkoda, że jeszcze nie mają w standardzie pielęgnacji z zewnątrz, jakieś porządne mycie by się przydało. My jak bierzemy auto to myjemy je po naprawie, kupujemy profesjonalne kosmetyki samochodowe na https://showcarshine.pl/. Długo nie schodzi a klient zawsze mile zaskoczony jest i wraca.
OdpowiedzUsuńUważam, że wybór wysokiej jakości kosmetyków samochodowych ma duże znaczenie i sam używam produktów marki Mafra, włoskiego producenta. Te profesjonalne produkty są najwyższej jakości.
UsuńWiktorze.
OdpowiedzUsuńW którym to warsztacie tak robicie?
Widać, żeś jest bardzo uprzejmy. Podasz mi namiary na Twój warsztat? Chętnie to sprawdzę.
Wybacz mi moją ostrożność. Sam wiesz ile teraz w okół kłamstwa, obłudy i oszustwa...
Zdążają się tacy nieuczciwi ludzie, którzy niby coś polecają, zachwalają. A tak naprawdę to kit cisną. NaciNaciągacze i oszuści. Lepiej takie "polecane" firmy omijać z daleka.
Jeszcze raz zachęcam do pozostawienia namiarów Pańskiego warsztatu. Kto wie? Może jak go odwiedzę to skorzystam z Waszych usług.
Wiktor to oszust
OdpowiedzUsuńBardzo ciekawie napisane. Jestem pod wielkim wrażaniem.
OdpowiedzUsuńNaprawdę świetnie napisane. Pozdrawiam.
OdpowiedzUsuńAkurat ja takiego przeglądu nie robiłam ale chyba wszystko jeszcze przede mną. Jestem zdania, że również warto jest zawsze mieć kontakt do pomocy drogowej https://robex-pomocdrogowa.pl/ gdyż tak naprawdę nigdy nie wiemy co może się na trasie wydarzyć.
OdpowiedzUsuńZ całą pewnością na pewno warto jest dbać o stan naszego samochodu gdyż wtedy dopiero będziemy wiedzieli czy jeździ ono bezpiecznie. W momencie jakiejkolwiek awarii na trasie ja polecam skontaktowanie się z pomocą drogową https://www.pomocdrogowa.walbrzych.pl/ która na pewno jest w stanie każdemu pomóć.
OdpowiedzUsuńW sumie ja takich rzeczy niestety nigdy nie robiłem ale jestem również przekonany, że warto jest robić wszystko aby nasze auto było sprawne. Jeśli coś się wydarzy po trasie to wtedy pomoc drogowa https://pomocdrogowagdynia.pl/ na pewno będzie najlepszym rozwiązaniem.
OdpowiedzUsuńHarrah's Hotel and Casino - MapYRO
OdpowiedzUsuńHarrah's Hotel 의정부 출장안마 and Casino locations, rates, amenities: expert 통영 출장마사지 Harrah's Hotels & 김해 출장샵 Casinos reviews and road conditions – from 서산 출장안마 Rating: 광양 출장마사지 3.5 · 12 votes
Dawno nie było takiego artykułu. Bardzo fajny wpis.
OdpowiedzUsuńJeśli chodzi o przeglądu techniczne samochodu, to najlepiej wybierać tylko sprawdzone warsztaty z polecenia. Prowadzenie niesprawnego auta to duże ryzyko, na które nie wolno sobie pozwolić.
OdpowiedzUsuńMoim zdaniem każdy fan motoryzacji powinen poznać ten portal https://rajdkolobrzeski.pl/bwm-2-cabrio-zaprezentowane-tego-sie-spodziewalismy/ Znajdziecie tam wiele ciekawych artykułów na temat najnowszych modeli samochodów i nie tylko!
OdpowiedzUsuńBArdzo dużo ciekawych artykułów związanych z motoryzacją znajdziesz tutaj https://bbmotor.pl/ Zapoznaj się z nimi. W nowym roku ma pojawić się wiele świetnych modeli samochodów.
OdpowiedzUsuńOczywiście fajnie jest pamiętać o takich kwestiach ale ja chcę jeszcze powiedzieć, że również bardzo ważną sprawą jest to aby wiedzieć z której pomocy drogowej najlepiej korzystać. Na pewno zachęcam was do zapoznania się z ofertą https://pomocdrogowa.tychy.pl/ i wiem, że to jest bardzo dobra opcja.
OdpowiedzUsuńKiedy jeszcze chodzi o takie kwestie to ja także chcę powiedzieć, że dla mnie bardzo ważną sprawą było to aby wiedzieć co zrobić jak nagle moje auto się zepsuje. Dziś już wiem, że wtedy wezwanie pomocy drogowej https://eurohol.pl/ jest rzeczywiście bardzo dobrym rozwiązaniem.
OdpowiedzUsuńAwaria samochodu zawsze jest stresująca, ale dzięki pomocy z https://pomocdrogowa.i-koszalin.pl/ wróciłem do domu bez większych problemów. Szczerze polecam ich usługi.
OdpowiedzUsuńSuper wpis!
OdpowiedzUsuńDobra firma pomocnicza to taka, która reaguje natychmiastowo na każde wezwanie, a jej usługi są dostępne o każdej porze dnia i nocy. Strona https://kuta-autoserwis.pl/ przedstawia ofertę firmy, która spełnia te kryteria. Oferują oni nie tylko holowanie, ale także kompleksowe usługi naprawcze, które mogą być wykonane na miejscu zdarzenia. Dzięki temu kierowcy mogą minimalizować czas przestoju i koszty związane z awarią.
OdpowiedzUsuńZdarza się, że przy takim przeglądzie jest konieczność wymiany konkretnych części samochodowych. Czy to muszą być części oryginalne? Myślę, że wcale nie. Od https://www.valeoservice.pl/pl można zamawiać i kupować zamienniki które są tak samo dobre jak oryginalne. Będą pasować idealnie i sprawdzać się w działaniu tak jak część od producenta auta. A plusem jest niższa cena, często lepsza dostępność. Na takie części także otrzymuje się oczywiście gwarancję.
OdpowiedzUsuńW przypadku awarii na autostradzie należy zachować szczególną ostrożność, a zalecane procedury postępowania można znaleźć na stronie https://pomocdrogowa.i-poznan.pl/. Przede wszystkim należy zatrzymać pojazd na pasie awaryjnym, włączyć światła awaryjne i ustawić trójkąt ostrzegawczy w odpowiedniej odległości. W przypadku całkowitego unieruchomienia auta kierowca i pasażerowie powinni opuścić pojazd i stanąć w bezpiecznym miejscu za barierką. Pomoc drogowa może zaoferować transport pojazdu do warsztatu lub usunięcie drobnych usterek na miejscu. Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa na autostradzie minimalizuje ryzyko dodatkowych zagrożeń.
OdpowiedzUsuń